“من برای اصلاح دین جدم و احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم” این صدا چقدر آشناست. انگار که سالهای سال است هر شب و روز در گوشم زمزمه می شود و گویی که خوب صاحبش را می شناسم. دوباره گوش کن. صدا نزدیک تر می شود. دقت کن ببین می شناسی صدا از کیست؟ “اگر دین جدم پیامبر(ص) جز با كشته شدن من استوار نمیشود، پس ای شمشیرها مرا دریابید” نمی دانم. صدا برایم آشناست اما این حرفها را نمی فهمم. نمی شناسم این حرفها از کیست! الله اکبر! برادر این صدای حسین(ع) است!
هان! اي مردمان! علي را برتر بدانيد، که او برترين انسان از زن و مرد بعد از من است…. هرکه با او بستيزد و بر ولايتش گردن ننهد نفرين و خشم من بر او باد. (خطبه ي غديريه)
امام حسن عسکری(ع) می فرمایند: از جمله تواضع و فروتنى، سلام کردن بر هر کسى است که بر او مىگذرى، و نشستن در پایین مجلس است.
امام حسين عليه السلام : مَن أَحجَمَ عَنِ الرَّىِ وَعَيِيَت بِهِ الحِيَلُ كانَ الرِّفقَ مِفتاحُهُ؛ هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست. بحارالأنوار، ج75، ص128
امام صادق علیه السلام: اَفضَلُ العِبادةُ اِدمانُ التَّفکُّرفی اللهِ و فی قُدرَتهِ؛ برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست. الکافی،ج2،ص55
قالَ الإمامُ أبوالحسن علىّ النقی الهادی (علیه السلام) :لا تَطْلُبِ الصَّفا مِمَّنْ کَدِرْتَ عَلَیْهِ، وَلاَ النُّصْحَ مِمَّنْ صَرَفْتَ سُوءَ ظَنِّکَ إلَیْهِ، فَإنَّما قَلْبُ غَیْرِکَ کَقَلْبِکَ لَهُ. از کسى که نسبت به او کدورت و کینه دارى، صمیّمیت و محبّت مجوى. همچنین از کسى که نسبت به او بدگمان هستى، نصیحت و موعظه طلب نکن، چون که دیدگاه و افکار دیگران نسبت به تو همانند قلب خودت نسبت به آن ها مى باشد.بحار الأنوار: ج ۷۵، ص ۳۶۹، ح ۴، أعلام الدّین: ص ۳۱۲، س ۱۴٫
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
امام حسن عسکری(ع) می فرمایند: خشم و غضب، کلید هر گونه شرّ و بدى است.
امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) فرمودند: «إِنّا غَيْرُ مُهْمِلينَ لِمُراعاتِكُمْ، وَ لا ناسينَ لِذِكْرِكُمْ، وَ لَوْ لا ذلِكَ لَنَزَلَ بِكُمُ اللاَّْواهُ، وَ اصْطَلَمَكُمُ الاَْعْداءُ. فَاتَّقُوا اللّهَ جَلَّ جَلالُهُ وَ ظاهِرُونا.» «ما در رعايت حال شما كوتاهى نمی كنيم و ياد شما را ازخاطر نبرده ايم ، كه اگر جز اين بود گرفتارى ها به شما روى مى آورد و دشمنان، شما را ريشه كن مى كردند . از خدا بترسيد و ما را پشتيبانى كنيد».
امام علی علیه السلام: العِلمُ وَراثَهٌ کَریمَهٌ ، وَ الادابُ حُلَلٌ مُجَدَّدَهٌ ، وَ الفِکرُ مِرآهٌ صافِیَهٌ؛ علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف. نهج البلاغه،ص469
امام جواد(ع): بدان که از ديد خداوند پنهان نيستي پس بنگر که چگونه هستي!
امام صادق علیه السلام: فِکرَةُ ساعَةٍ خَیرٌ مِن عِبادَةِ اَلفِ سَنَةٍ؛ یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
پيامبر صلى ‏الله ‏عليه ‏و ‏آله : اَوصانى رَبّى بِسَبعٍ: اَوصانى بِالاِْخلاصِ فِى السِّرِّ وَ الْعَلانيَةِ وَ اَن اَعْفُوَ عَمَّن ظَلَمَنى و اُعْطىَ مَن حَرَمَنى و اَصِلَ مَنْ قَطَعَنى و اَن يَكونَ صَمْتى فِكْرا وَ نَظَرى عِبَرا؛ پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه به من ظلم نموده، بخشش به كسى كه مرا محروم كرده، رابطه با كسى كه با من قطع رابطه كرده، و سكوتم همراه با تفكّر و نگاهم براى عبرت باشد. كنزالفوائد،ج2،ص11
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
امام حسن عسکری علیه السلام: لَیسَتِ العِبادَةُ کَثرَةَ الصیّامِ وَ الصَّلوةِ وَ انَّما العِبادَةُ کَثرَةُ التَّفَکُّر فی أمر اللهِ؛ عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است. تحف العقول، ص442
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

آفتهای دیدگاههای سخیف امام زمانی

در جریان انفجار و توسعه اطلاعات آنهم از نوع بی پایه وبی اساس، مسلم است که اگرفکر و دقت و داوری لازم نباشد، اعتقادات هم ضربه دیده و آسیبهایی متوجه افکار و اذهان متدینین خواهد شد که تبعات این آسیبها از طرفندهای دشمنان دین و قرآن بر زخمی کردن پیکر اسلام قویتر و کاری تر است. زمان زمانه ایست که در کنار زد و خوردهای گرم از طرف خونآشامان آخرالزمان، جنگهای سرد و نرمی هم وقوع یافته و تلفات و خرابیهای غیر قابل جبرانی بوجود می آورد.
آنچه که در این جبهه ها مشترکند اتفاق می افتد، ازدست دادن عزیزانی است که مهر و مدال شیعه بر گردن و پیشانی دارند، که هر دو جبهه نیاز مبرم به رزمجویان و مبارزانی دارد که با آنها مقابله و مبارزه نمایند و دیگران را از یورش دشمن در امان نگهدارند.
و آنچه امروز امام زمانیها را بخود مبتلا ساخته، جریان جنگ نرم میباشد. جنگ نرم که سلاح مهم و اصلی آن عرصه تبلیغات و فرهنگ است، با دو ویژگی خاص خود که تدریجی و شبیه سازی است، هم اکنون در حال ادامه فعالیتهای خود بر علیه مهدویت و دیگاههای شیعی است.
آنچه مد نظر این مطلب است اینکه در کنارمطالب بسیاری که در کمرنگ کردن سطح باور بچه های شیعه در محیطهای مجازی در حال نشر و گسترش است، سخیف نگاه کردن مدعیان انتظار به مسآله انتظاراست که در دامن زدن به این بحران و آشفتگی و جنگ نرم، و به نشاندن باورهای غلط در اذهان، کمک شایانی می کند. از جمله این افکار سخیف:
اینکه انتظار مصداقی در عمل نداشته باشد وحالتی شبیه سکون و عدم حرکت معرفی گردد
عوامل تاخیر و تعجیل، اثرات نگاه قریب و بعیدی برای آن مترتب نگردد
منتظَر را برای کارهای شخصی خود لازم داشته باشد
عدالت جهانی را در خوردن و آشامیدن و توزیع ثروت خلاصه کند
مبارزه با ظلم و انتقام را در کشتن چند دشمنان ۱۴۰۰سال قبل اسلام انتظار بکشد
اصلاح جامعه را با نیروهای غیبی بداند
رسالت دولت مهدوی را در امنیت بخشی به منزل و متعلقاتش فرض نماید…
و از همه بدتر اینکه در نشر این افکار سخیف، نام فرهنگ مهدوی بر آن نهد، فاجعه ای است که اولین شخص آسیب بیننده، خود حضرت مهدی(عج) میباشد؛ واز دیگر آسیبهای این دیدگاه نسبت به مهدویت و ظهور موارد زیر را میتوان نام برد:
عدم تربیت نیروهای کارآمد برای ظهور
عدم آمادگی یافتن برای ظهور
رواج خرافه گریها و داغ شدن بازار مدعیان مهدی بین
عدم اصلاح رفتار و عقاید
عدم زندگی پرتلاش و نشاط
بی نقش جلوه دادن مردم قبل و بعد از ظهور
بی تفاوتی در برابر مساله مهم امر بمعروف و نهی از منکر
رشد قارج وار هیئتها با روحیه کل حزب بما لدیهم فرحون
و ……
که همه و همه نه تنها در ظهور تعجیلی نمیافرینند، بلکه در به تاخیر انداختن آن سهمی عمده دارند.

image_pdfimage_print

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

یک آیه تصادفی

يَا صَاحِبَيِ السِّجْنِ أَأَرْبَابٌ مُتَفَرِّقُونَ خَيْرٌ أَمِ اللَّهُ الْوَاحِدُ الْقَهَّارُ
(Tell me) O fellow-prisoners, are a number of gods better, or one God omnipotent?

Alternative content

بایگانی

آمــار

  • کاربران حاضر: 1
  • بازدید امروز: 141
  • بازدید دیروز: 201
  • بازدید هفته: 2,307
  • بازدید ماه: 7,856
  • کل بازدید ها: 825,885
  • کل نوشته‌ها: 927