“من برای اصلاح دین جدم و احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم” این صدا چقدر آشناست. انگار که سالهای سال است هر شب و روز در گوشم زمزمه می شود و گویی که خوب صاحبش را می شناسم. دوباره گوش کن. صدا نزدیک تر می شود. دقت کن ببین می شناسی صدا از کیست؟ “اگر دین جدم پیامبر(ص) جز با كشته شدن من استوار نمیشود، پس ای شمشیرها مرا دریابید” نمی دانم. صدا برایم آشناست اما این حرفها را نمی فهمم. نمی شناسم این حرفها از کیست! الله اکبر! برادر این صدای حسین(ع) است!
هان! اي مردمان! علي را برتر بدانيد، که او برترين انسان از زن و مرد بعد از من است…. هرکه با او بستيزد و بر ولايتش گردن ننهد نفرين و خشم من بر او باد. (خطبه ي غديريه)
امام حسن عسکری(ع) می فرمایند: از جمله تواضع و فروتنى، سلام کردن بر هر کسى است که بر او مىگذرى، و نشستن در پایین مجلس است.
امام حسين عليه السلام : مَن أَحجَمَ عَنِ الرَّىِ وَعَيِيَت بِهِ الحِيَلُ كانَ الرِّفقَ مِفتاحُهُ؛ هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست. بحارالأنوار، ج75، ص128
امام صادق علیه السلام: اَفضَلُ العِبادةُ اِدمانُ التَّفکُّرفی اللهِ و فی قُدرَتهِ؛ برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست. الکافی،ج2،ص55
قالَ الإمامُ أبوالحسن علىّ النقی الهادی (علیه السلام) :لا تَطْلُبِ الصَّفا مِمَّنْ کَدِرْتَ عَلَیْهِ، وَلاَ النُّصْحَ مِمَّنْ صَرَفْتَ سُوءَ ظَنِّکَ إلَیْهِ، فَإنَّما قَلْبُ غَیْرِکَ کَقَلْبِکَ لَهُ. از کسى که نسبت به او کدورت و کینه دارى، صمیّمیت و محبّت مجوى. همچنین از کسى که نسبت به او بدگمان هستى، نصیحت و موعظه طلب نکن، چون که دیدگاه و افکار دیگران نسبت به تو همانند قلب خودت نسبت به آن ها مى باشد.بحار الأنوار: ج ۷۵، ص ۳۶۹، ح ۴، أعلام الدّین: ص ۳۱۲، س ۱۴٫
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
امام حسن عسکری(ع) می فرمایند: خشم و غضب، کلید هر گونه شرّ و بدى است.
امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) فرمودند: «إِنّا غَيْرُ مُهْمِلينَ لِمُراعاتِكُمْ، وَ لا ناسينَ لِذِكْرِكُمْ، وَ لَوْ لا ذلِكَ لَنَزَلَ بِكُمُ اللاَّْواهُ، وَ اصْطَلَمَكُمُ الاَْعْداءُ. فَاتَّقُوا اللّهَ جَلَّ جَلالُهُ وَ ظاهِرُونا.» «ما در رعايت حال شما كوتاهى نمی كنيم و ياد شما را ازخاطر نبرده ايم ، كه اگر جز اين بود گرفتارى ها به شما روى مى آورد و دشمنان، شما را ريشه كن مى كردند . از خدا بترسيد و ما را پشتيبانى كنيد».
امام علی علیه السلام: العِلمُ وَراثَهٌ کَریمَهٌ ، وَ الادابُ حُلَلٌ مُجَدَّدَهٌ ، وَ الفِکرُ مِرآهٌ صافِیَهٌ؛ علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف. نهج البلاغه،ص469
امام جواد(ع): بدان که از ديد خداوند پنهان نيستي پس بنگر که چگونه هستي!
امام صادق علیه السلام: فِکرَةُ ساعَةٍ خَیرٌ مِن عِبادَةِ اَلفِ سَنَةٍ؛ یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
پيامبر صلى ‏الله ‏عليه ‏و ‏آله : اَوصانى رَبّى بِسَبعٍ: اَوصانى بِالاِْخلاصِ فِى السِّرِّ وَ الْعَلانيَةِ وَ اَن اَعْفُوَ عَمَّن ظَلَمَنى و اُعْطىَ مَن حَرَمَنى و اَصِلَ مَنْ قَطَعَنى و اَن يَكونَ صَمْتى فِكْرا وَ نَظَرى عِبَرا؛ پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه به من ظلم نموده، بخشش به كسى كه مرا محروم كرده، رابطه با كسى كه با من قطع رابطه كرده، و سكوتم همراه با تفكّر و نگاهم براى عبرت باشد. كنزالفوائد،ج2،ص11
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
امام حسن عسکری علیه السلام: لَیسَتِ العِبادَةُ کَثرَةَ الصیّامِ وَ الصَّلوةِ وَ انَّما العِبادَةُ کَثرَةُ التَّفَکُّر فی أمر اللهِ؛ عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است. تحف العقول، ص442
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

هشدار !! روایت بعثت فقط از طریق معصوم

در روایات بعثت و مبعث پیامبر رحمت پنج راوی وجود دارند که سند این روایات به ایشان میرسد که عبارتند از: عایشه وعبداله بن شداد، عبیدبن عمیر، عبداله بن عباس وعروه بن زبیر. حال باید گفت که هیچکدام از این افراد در عصر حادثه حضور ندارند ودر آن زمان هنوز متولد نشده بودند علاوه بر آن یک حادثه را جز حضور در آن و یا شنیدن از حاضران وشاهدان عینی آن نمیتوان نقل کرد، و مهمتر از همه باید در بیان حادثه از غرض وحبّ وبغض ومنافع خود چشم پوشی کرد که متاسفانه این عوامل، بعضی یا تمام عوامل در راویان جریان بعثت وجود نداشت و لذا روایات آنها از جریان مبعث اشتباهات فاحشی دارد که:
تایید بعثت توسط ورقه بن نوفل مسیحی، یا ترجمه غلط آیات اولیه نازل شده قرآن و ترس وشبهه پیامبر از جریان وحی از جمله آن انحرافات است و معتبر دانستن روایات این راویان در مورد عید مبعث سی وپنج اشکال عمده ایجاد کرده وبهانه به دست دشمنان اسلام میدهد تا ایجاد شک وشبهه در اصل و فروعات دین اسلام و رسالت حضرت پیامبر بنمایند.
حال برای شنیدن حقیقت ماجرای بعثت باید به امامان معصوم رجوع نمود واز آنها داستان مبعث را شنید، چنانچه در روایتی حضرت امام هادی (ع) ضمن بیان شیوه وسلوک پیامبر قبل از بعثت به لحظه نزول اولین وحی اشاره کرده میفرمایند:

«جبرییل بسوی پیامبر آمد و بازوی او را گرفت و سخت تکان داد وگفت: ای محمد بخوان گفت: چه بخوانم گفت: نام خدایت را …….. پیامبر از اینکه مبادا قریش نبوت او را تکذیب کنند وجن زده بدانند هراسان گردید».
ودر روایت دیگری امام جعفرصادق (ع) میفرمایند:

«خداوند بر پیامبرخود سکینه و آرامش فرو فرستاد و آنچه از جانب خدا میرسید گویا آنرا میدید و …..» .
بهر حال برای دریافت صحیح وصریح اتفاقات جهان اسلام باید به مکتب معصومین رفته وشاگردان کلاس قال الباقر(ع) وقال الصادق(ع) وقال الرضا(ع) شد.

image_pdfimage_print

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

یک آیه تصادفی

وَمَا لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ ۖ إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ ۖ وَإِنَّ الظَّنَّ لَا يُغْنِي مِنَ الْحَقِّ شَيْئًا
Yet they have no knowledge of this, and follow nothing but conjecture, but conjecture cannot replace the truth.

Alternative content

بایگانی

آمــار

  • کاربران حاضر: 1
  • بازدید امروز: 5
  • بازدید دیروز: 194
  • بازدید هفته: 1,948
  • بازدید ماه: 9,337
  • کل بازدید ها: 796,584
  • کل نوشته‌ها: 910