سحاب اندیشه

سایت سحاب اندیشه

عروسک مثلثی زمان خور…

image_pdfimage_print

امروز در بیشتر جاهای عمومی و دوستانه و رسمی و غیر رسمی شخصیتی بنام “پو” معروف و شناخته شده است، این عروسک مثلثی شکل با چشمان درشت اگر در گینس ثبت می شد قطعا در مدت زمان معروف شدن، جزو رکورد آوران می گردید.

۱۴-۱-۳۰-۸۲۱۲۳pou-download

 

این شخصیت کارتونی که توجه بیشتر مردم در گروههای سنی مختلف را به خود جلب کرده است، از شخصیتهای دنیای مجازیست که بنابه نظر محققان مراقبت از این پدیده، در افزایش حس مسئولیت پذیری تاثیر مثبتی دارد. این چهره مجازی تقریبا زشت بامزه، به اذعان سازنده و برنامه نویسش، دقیقا شبیه همان ایجاده کننده اش می باشد، اسم “پو” از اسم سازنده اش که “پاول” نام دارد گرفته شده و مانند او همیشه به فکر خوردن و پر کردن شکمش می باشد، نویسنده این برنامه برعکس بیشتر مردم دارای ویژگی خاصی است، آن هم دقت در محیط پیرامونی و توجه به جزییات، که از این طریق حس کرده بود مردم در لحظات تنهایی که دوست دارند با موبایل و اینترنت باشند،

بهتر است با برنامه ای آنها را مدتی مشغول و سرگرم کرد تا آنجایکه به این برنامه علاقه عاطفی پیدا کنند و از دوری و ترک آن علائمی همچون افسردگی از فرد بروز دهد. آری این موجود شبه فضایی چنان مراقبان خود را شیفته خود می کند که گویا عضوی از خانواده است و باید بمانند تک تک اعضاء و شاید بیشتر روی آن وقت باز کرد. جالب اینکه هیچ گونه پیچیدگی خاصی در این برنامه سرگرمی وجود ندارد و این سادگی، جذابیت آنرا بیشتر کرده است.
اما اینکه چرا بعنوان موضوعی در این سایت مورد توجه قرار گرفته است، بر ملاشدن تاکتیکهای برخی شرکتهای کامپیوتری است که با استفاده از سادگی بازی و عدم به پایان رسیدن مراحل بازی در چند روز، قصد سود فراوان داشته و چنین می خواهند که فرد چندین ماه پیگیر این بازی بوده و بدین وسیله آنها سودهای میلیاردی خود را داشته و از ایده و هدف خود لذت ببرند.
حقایقی که در بازی “پو” بکار گرفته شده کاملا ملموس بوده و تنهاترین زحمتش برای کاربر، صرف وقت می باشد، غافل از اینکه گوهری بنام “وقت و فرصت”که این بازی از دست بازیگرانش می گیرد چیزی است غیر قابل جبران و از دست رفتنی که دیگر قابل بازگشت نیست.
اما جذبه هایی از جمله کسب امتیاز به صورت آسان، و بی دردسر و بدون تلاش مغز، این بازی را محبوبتر نموده و ناخودآگاه حس علاقه و وابستگی در فرد ایجاد گشته و ارام آرام به این بازی معتاد شده و در حقیقت فرد یکنوع زندگی مجازی را در زندگی حقیقی خود انتخاب می کند.
در اینکه مردان بیشتر گرفتار چنین سرگرمیهایی هستند یا زنان، باید گفت طبق آماری بیشتردختران و خانمها به این مقوله گرفتارندو ۲۰در صد از آنها هم در هنگام خواب در رختخواب مشغول به این بازیها می شوند که سپری شدن این اوقات و لحظه ها قطعا تاثیر منفی در سلامت جسمی و روحی دختران و تاثیر سوء روی روابط همسران خواهد داشت. خاصیت اعتیاد آوری برخی بازیها چنان افزایش یافته که اکثر مردم بیش از مدت زمان کوتاه نمی توانند از تلفن همراه یا دستگاه لب تاب خود دور بمانند و این یعنی غفلت از اصل و خسران و زیان برای فریب خوردگان این بازیها و موفقیت سودجویان و سوداگران در عرصه فضاهای مجازی.

 

مطالعه بیشتر